fbpx

עורך דין קריפטו

content
24 אפריל 2024

בשנת 2008 פרץ הביטקוין לחיינו והוליד את עידן הקריפטו. מאז ועד היום, המטבעות הקריפטוגרפים הלכו וצברו תאוצה וכיום הם מהווים נתח משמעותי בשוק הכלכלי הבינלאומי. המציאות החדשה הולידה איתה את דיני הקריפטו, וכן עורכי דין לענייני קריפטו המתמחים בתחום. מה זה בעצם קריפטו? מה החשיבות של עורך דין לענייני קריפטו? המשיכו לקרוא וגלו.

מטבעות קריפטוגרפים

מטבעות קריפטוגרפים הם מטבעות מבוזרים אינטרנטיים. מה זה אומר? המשמעות היא שמטבעות אלו לא קיימים במציאות המוחשית אלא רק ברשת האינטרנט וכן אין כל מדינה המפקחת על אותם מדינות. מטבעות קריפטו אינם מונפקים מטעם כל מדינה שהיא ואין כל גוף מרכזי המפקח עליהם.

ראשיתם של מטבעות הקריפטו בשנת 2008, עם הולדת הביטקוין. את מטבע הביטקוין ניתן לכרות דרך האינטרנט וכן לבצע בו עסקאות בעזרת מנגנון הבלוקצ'יין. כיום, מטבע הביטקוין הוא עודנו אחד ממטבעות הקריפטו המשמעותיים ביותר, אולם קיימים בשוק מטבעות נוספים רבים הנסחרים במחירים משמעותיים.

מרבית המדינות אינן מכירות בקריפטו באופן רשמי ועדיין אינכם יכולים ללכת עם קריפטו למכולת. ואולם, המטבעות הקריפטוגרפים נסחרים בארנקים הדיגיטליים במחירים מרקיעי שחקים ולאט לאט יותר ויותר חברות אף מאפשרות ללקוחות שלהם לשלם בקריפטו עבור מוצרים ושירותים.

האם המטבעות הקריפטוגרפים הם העתיד של הכסף שלנו ויום אחד הם יחליפו את הכסף המסורתי שלנו? עוד מוקדם לדעת וקשה להגיד. על כל פנים, לקריפטו תפקיד מרכזי בכלכלה המודרנית ורצוי בהחלט להכיר את התחום ולמעוניינים בכך – אף להשקיע בו.

רגולציה של מטבעות דיגיטליים

כאמור, המטבעות הדיגיטליים הם מבוזרים ואינם מונפקים על ידי מדינות. הדבר יוצר קשיים משמעותיים ברגולציה על מטבעות אלו. מאחר שהמדינה היא אינה זו שמנפיקה את המטבע, היא מתקשה מאוד לשלוט עליו ולקבוע רגולציה לגביו. למעשה, זו גם אחת המטרות של הקריפטו – ליצור כסף ללא פיקוח ממשלתי.

ואולם, היעדר הרגולציה הופכת את הקריפטו לכר פורה עבור מלביני הון, סוחרים בשוק האפור והשחור, עסקאות אסורות ולהתגברות על סנקציות ועיצומים כלכליים. כמו כן, השוק חשוף לסכנות פריצה והונאות ההופכות את המסחר בו למסוכן ולא בטוח.

על כן, המדינות השונות בעולם החלו לקדם הליכי רגולציה על קריפטו. בכל מדינה המצב שונה, אך נראה כי בסופו של דבר מרבית המדינות יישרו קו אחת עם השנייה ויגיעו להסדרה דומה בתחום. עורך דין לענייני קריפטו יסייע לכם להכיר את הרגולציה הרלוונטית ולכלכל צעדיכם בהתאם.

תהליכי מיסוי במטבעות דיגיטליים

רשות המיסים קבעה לאחרונה כי מטבעות דיגיטליים נחשבים לנכסי הון. על כן, המיסוי על רווחים ממטבעות דיגיטליים דומה למיסוי על רווחי הון. על המסחר עצמו במטבעות הדיגיטליים לא תשלמו מס. ואולם, כאשר תממשו את הרווחים ותמכרו את המטבעות הדיגיטליים עבור כסף ממשי, תחויבו במס רווחי הון בשיעור של 25%.

במקרים בהם מסחר במטבעות דיגיטליים מהווה משלח יד עבורכם, תחויבו בתשלום מס הכנסה על הרווחים ולא מס רווחי הון. על כן, תשלמו מס על הרווחים בהתאם למס השולי שלכם במס הכנסה. על פי רוב, התוצאה תהיה תשלום של מס בשיעורים גבוהים הרבה יותר.

כדי להימנע מכך, עורך דין לענייני קריפטו יסייע לכם לעצב את העסקאות שלכם, כך שהן לא ייחשבו למשלח יד. באופן זה, עורך הדין יחסוך לכם סכומי עתק בתשלום המס.

סיכונים במסחר בקריפטו וחשיפה לתביעות

המסחר בקריפטו כרוך בסיכונים. תיאלצו ליטול סיכונים כלכליים ואף סיכונים משפטיים. ככל שפעולות שלכם בקריפטו ייחשדו כלא חוקיות או ככאלו שנועדו להלבין הון, תחשפו את עצמכם לתביעות ולעיצומים מצד רשות המיסים. במקרים אלו, טוב שיהיה לימינכם עו"ד לענייני קריפטו שיסייע לכם להוכיח את חפותכם ולהתמודד אל מול אותן תביעות.

ערוך דין מומחה לענייני מטבעות קריפטוגרפים

סוחרים בקריפטו? מעוניינים לחסוך בתשלומי המס ולהתמודד עם הרגולציה בתחום? פנו אליי – עו"ד זיוה אגמי כהן לקבלת ייעוץ וייצוג בתחום. במשרדנו נסייע לכם להתמודד בנבכי התחום המשפטי המורכב והחדש הזה ובכך לחסוך לכם כסף רב. עשו כן, ולא תתחרטו.

 

    לייעוץ ראשוני חייגו 072-1234123 או השאירו פרטים

    בחר שעה לחזרה

    ייעוץ בוואטסאפ

    Accessibility Toolbar